Khamis, 17 Julai 2014

Kolestrol Pembunuh Senyap anda|Phytocol-ST Shaklee terbaik untuk Anda

Terkejut malam tadi dengar berita MH17, Semoga semua ahli keluarga yang terlibat dapat bersabar dan diberi kekuatan untuk musibah ini. 

Ok, terkejut-kejut jugaklah.. tapi korang tahu tak sekarang banyak sangat kematian mengejut. Hasil post moterm mengesahkan serangan jantung. Korang tahu tak punca utama sakit jantung tu berpunca dari paras bacaan kolestrol LDL tak sihat yang tinggi. Tua, muda, kurus, gemok, lelaki dan wanita tak terlepas dapat penyakit ni. Punca utama komfemlah dari pengambilan makanan.

Apa itu Kolestrol?

Kolesterol ialah bahan berlemak (lipid) yang merupakan sebahagian daripada membran luar sel dalam badan haiwan. Ia juga ditemui dalam edaran darah manusia. Dua sumber utama kolesterol dalam darah diperoleh daripada pemakanan dan pengeluaran hati.
Kolesterol pemakanan datang daripada daging, ayam, ikan dan produk tenusu. Selepas makan, kolesterol diserap oleh usus ke dalam peredaran darah dan diselaputi oleh protein. Kolesterol bersalut protein ni dipanggil chylomicron.

Hati mampu menyingkirkan kolesterol daripada peredaran darah dan juga menghasilkan kolesterol serta merembeskan kolesterol ke dalam peredaran darah. Selepas makan, hati mengeluarkan chylomicron daripada peredaran darah. Di antara waktu makan, hati menghasilkan dan merembeskan kolesterol kembali ke dalam peredaran darah.

Kolesterol tidak boleh larut dalam darah kecuali jika ia bergabung dengan protein khas yang dipanggil lipoprotein. Kolesterol yang dirembeskan oleh hati ke dalam darah boleh bergabung dengan lipoprotein ketumpatan amat rendah (VLDL) atau lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL).

Kolesterol LDL yang terhasil daripada metabolisme kolesterol VLDL dalam aliran darah, dikenali sebagai kolesterol ‘jahat’ manakala kolesterol HDL dikenali sebagai kolesterol baik.

Bagaimana Kolestrol ni penyebab penyakit Jantung?

Kita akan terdedah dengan Penyakit Jantung ni , jika kita mempunyai paras kolestrol LDL yang tinggi berbanding HDL. Timbunan kolestrol jahat meningkatkan risiko gangguan kesihatan jantung dan strok.

Lipoprotein LDL menyebabkan kolesterol melekat pada dinding arteri, menyebabkan pembentukan bahan keras dan tebal yang dipanggil plak kolesterol. Lama-kelamaan, plak kolesterol menyebabkan dinding arteri menebal dan saluran arteri semakin sempit, satu proses yang dipanggil atherosclerosis.

Arteri koronari membekalkan darah dan oksigen kepada otot jantung. Bila arteri koronari menyempit disebabkan atherosclerosis, ia tidak mampu membekalkan darah dan oksigen secukupnya kepada otot jantung. Kekurangan oksigen ke otot jantung menyebabkan dada sakit, juga ketulan darah dalam arteri yang menyebabkan saluran itu tersumbat dan membawa kepada kematian otot jantung (serangan jantung).


Zarah kolesterol HDL menghalang proses atherosclerosis dengan menarik kolesterol daripada dinding arteri dan menyingkirkannya melalui hati, untuk dibuang menerusi hempedu. Ia juga mengganggu pengumpulan kolesterol pada dinding arteri oleh zarah kolesterol LDL.

Sumber:  wikipedia

Memperkenalkan Phytocol-ST Shaklee 

Shaklee telah memperkenalkan Phytocol-ST khas untuk menurunkan kolestrol secara semulajadi. Banyak kita makan banyak jugalah kolestrol terhasil. Pelbagai jenis makanan untuk dinikmati. Untung jadi rakyat Malaysia ni. Mewah dengan makanan. Cuma adakah kita mengambil berat tahap kesihatan kita? Adakah kita melakukan ujian kesihatan termasuk mengenalpasti tahap bacaan kolestrol dalam badan kita?. Kajian telah mendapati bahawa 6 juta Rakyat Malaysia telah disahkan penghidap kolestrol yang tinggi, so adakah kita tergolong sekali dalam jumlah angka  6 juta tersebut?.. saya telah melakukan ujian kolestrol dan Alhamdulillah setelah pengamalan Omega Guard Shaklee dan Lecithin Shaklee paras kolestrol saya normal.  Jadi anda perlu melakukan ujian ini agar kita dapat mengetahui tahap kolestrol kita dan bertindak bijak sebelum ia membunuh kita. 

Ambillah peluang untuk mengamalkan Phytocol ST Shaklee sebagai salah satu suplemen wajib anda.  Phytocol adalah pilihan semulajadi terbaik dengan 2000 mg fitosterol setiap hari dan disarankan 100% Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).

Phytocol Shaklee dirumus secara klinikal dengan bahan-bahan terpilih untuk membantu menghalang penyerapan kolestrol di dalam tubuh

Fitosterol adalah tumbuhan sterols dan stenoils yang terdapat dalam sel membran tumbuhan. Ia menyerupai kolestrol dalam badan dan apabila kolestrol ni berjumpa dia akan bersaing untuk menyerap ke dalam sistem penghadaman badan. 

 

Sterols dan stenols ni akan menghalang kolestrol jahat (LDL kolestrol) dan akan merendahkan kolestrol jahat yang masuk ke dalam salur darah manusia yang boleh menyumbatkan salur darah. 

Sterol dan stenoil yang ada dalam makanan seharian kita seperti makan 200 batang lobak merah atau 70 keping roti gandum atau 425 biji tomato  setiap hari.

Kenapa Phytocol-St Shaklee?

Bertindak Secara Semula Jadi untuk Merendahkan Paras Kolesterol
Phytocol-ST™ ialah rumusan proprietari yang dapat menghalang penyerapan kolesterol oleh tubuh.
  • Mengandungi bahan-bahan yang terbukti secara klinikal, dan disokong oleh lebih 80 kajian, berkesan untuk merendahkan paras kolesterol LDL secara semula jadi.
  • Dirumus daripada campuran sterol & stanol yang kaya dengan manfaat kesihatan.
  • Membekalkan 2,000 mg sterol & stanol tumbuhan setiap hari, mengikut saranan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).


Keistimewaan Phytocol Shaklee

  • dirumuskan khas daripada sayur-sayuran, buah-buahan, tumbuhan, dan bijirin yang kaya dengan fitosterol asli yang aktif
  • fitosterol dari tumbuhan telah diuji secara klinikal oleh 80 untuk merendahkan paras LDL kolestrol
  • mengandungi 2000 mg fitosterol yang diperlukan setiap hari
  • kandungan fitosterol yang mencukupi seperti yang disyorkan oleh NIH
  • tiada bahan pengawet, perasa tiruan dan pemanis tiruan

Bagaimana Phytocol Shaklee berfungsi?

Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus.

Ini bermaksud apabila kita mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh kita dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL kita. Lihat gambarajah di bawah.

Jadi bagaimana? Kini kita boleh menikmati makanan kegemaran tanpa perlu bimbang dengan ancaman kolestrol asalkan kita mengamalkan Phytocol Shaklee setiap hari. Sebelum kolestrol melarat dan mengundang penyakit merbahaya adalah lebih baik kita amalkan Phytocol Shaklee untuk turunkan kolestrol secara semulajadi.

 Untuk tempahan dan pertanyaan produk , hubungi saya

Pn. Izad Daud| SID 883550
Whatsapp/SMS 011-11233493
Call 019-6020620


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Search