Selasa, 5 Ogos 2014

Vitamin Shaklee atau Jamu terbaik untuk Ibu Bersalin

Mana lebih baik; Jamu,rempah atau Vitamin?

Bagi saya Vitamin lebih baik kerana ia lebih mudah dan ringkas untuk diambil…dan badan kita hanya kenal nutrien yang ringkas contohnya buah limau dan vitamin C, vitamin c lebih diserap sistem badan. Jamu adalah kompleks dan memerlukan masa utk penguraian maka khasiatnya agak lambat diserap…dan ada juga ibu-ibu yang alahan pada jamu, rempah seperti saya,so Vitamin adalah alternatif terbaik.

Vitamin adalah makanan kepada sel. Sel hanya menyerap vitamin. Dalam jamu ada kandungan vitamin tetapi sel perlu bekerja keras untuk merungkai vitamin yang terdapat dalam jamu. Berbanding jika hanya makan vitamin semata-mata….maka sel mudah menyerap dan menjimatkan masa.

Set ini terdiri dari 4 jenis vitamin dan mineral:

#VITA-LEA (mengandungi 12 vitamin & 7 jenis mineral yang diperlukan oleh tubuh seimbang. perlu kerana ianya mempunyai iron formula yg sgt dperlukan oleh tubuh, terutamanya bg ibu yang banyak kehilangan darah selepas bersalin)

#B COMPLEX (rumusan vit B1, B2, B3, B6, B12, asid folik dan Biotin. penting utk elakkan kemurungan – meroyan, sbg penenang (anti-stres) dan penstabil hormon)

#VITA C (penting utk pembentukan kolagen, mempercepatkn penyembuhan luka dan memperbaiki tisu sel yg rosak akibat bersalin)

#ZINC COMPLEX (membantu mpercepatkan baik pulih luka, terutamanya luka di dalam – utk rahim)

Ibu-ibu yang menanti saat kelahiran dan masih buntu produk bersalin mana nak diambil,saya sangat menggalak dan mencadangkan set bersalin shaklee.Ini kerana selepas bersalin ibu-ibu memerlukan vitamin dan mineral serta air secukupnya untuk mempercepatkan baikpulih sistem badan. Set bersalin ini membantu ibu mengawal emosi dan mempercepatkan baikpulih luka bersalin.


Pesanan dan Pertanyaan Hubungi saya

Pn. Izad Daud| ID 883550
whatsapp/SMS 011-11233493
Call : 019- 6020620
FB Page: Set Keseburan,Kehamilan,Berpantang dan Penyusuan Shaklee
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Search