Rabu, 17 Oktober 2012

SET 3M MILK BOOSTER SHAKLE..


saya mula2 ambil set 3M penyusuan Shaklee semasa hari 30 hari berpantang. Tujuan saya masa tu fikir nak boost milk je cz susu merudum.. 1st baby saya gagal BF. So sy xnak gagal BF lg untuk 2nd baby..

Set ni terdiri daripada Vitamin B-Complex+Vitalea Iron Formula+Alfalfa+ Vitamin C+Ostematrix + ESP.

Saya telah diberi penerangan tentang cara pengambilan vitamin. Alhamdulillah.. masuk minggu ke 3, Susu dah mula meriah.. rasa kelainan pada badan. Badan rasa sehat, energy tetap ada w/pun mlm xcukup tido n rehat. peranakan xrasa sakit n sengal2. perut xgelebeh.. rasa sangat2 sihat.. dan xstress..

Hari ke 52 berpantang saya diarahkan untuk hadir kursus induksi umum selama seminggu.. Jadual pack. Alhamdulillah pengambilan vitamin2 ni sangat membantu saya untuk terus bertenaga. Bila terlalu letih saya minum ESP..
Fungsi Vitamin2 ni..


Vitalea@ Multivitamin dengan formula zat besi : 

ianya adalah multivitamin beserta iron sangat penting utk pembentukan darah dan sel.Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita). Pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang.

B complex : 


lengkap dengan 8 kumpulan B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil..dan wajah berseri..inlah rahsianya ..B for Beauty.

Vitamin C : 

sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan...dan kulit lebih cantikkk.


Alfalfa : 

raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu mencepatkan penghasilan susu ibu dan menyingkirkan toksik serta sebagai merapat vigina. ( Pesakit SLE xboleh makan Alfalfa)

Kalsium@ Ostematrix : 

Dalam susuibu, antara komposisi vitamin yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susuibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu. Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua. Sebab itu pengambilan sumber kalsium tidak boleh dipandang ringan sama sekali. Jika perasan ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period) susunya akan merundum...ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkir. Saya sendiri mengalami masalah yang sama. Suplement adalah untuk membekalkan mana-mana yang kurang dalam badan kita disamping memberikan kesihatan yang berpanjangan untuk diri kita dan juga bayi kita kerana susu yang kita berikan kpd anak kita perlu membekalkan khasiat yg mencukupi untuk keperluan tubuhnya.

Dengan pengambilan ostematrix sblm tidor.. badan kita akan sentiasa bertenaga walaupun tidur tidak cukup, bertindak sbg pelawas,

ESP @ Energizing Soy Protien : 

Komposis vitamin utama dalam susuibu ialah protien. Protien adalah makanan sel. Sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protien iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protien berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protien. Selain itu protien dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.Protein sangat sensitif. Ianya wujud pada suhu badan kita dan mudah terhapus pada suhu yang tinggi. Apabila kita memasak sumber protien seperti ikan goreng pada suhu yang tinggi, hakikatnya kandungan protein sudah musnah.


Sampai sekarang walaupun telah lepas 5bulan bersalin saya masih meneruskan set ni.. sebab keistimewaannnya banyak..

Saya juga tambah lecithin untuk mengelakkan Saluran Susu tersumbat cz saya mengalami bengkak susu dan jangkitan kuman di sebelah breast.. Lecithin ni juga membantu memecahkan lemak2 dan kolestrol dlm badan kita.. manakala Alfalfa menyingkirkannya melalui perkumuhan dan ESP membina otot dan sel2 baru dalam badan kita..

Baby? pengambilan Vitamin2 ni secara xlangsung disalurkan kepada baby melalui penyusuan dan zat dan khasiat vitamin membantu membina imunisasi dan perkembangan bayi. dan xperlu risau baby cukup zat @tidak.. baby saya dr lahir hingga skrg alhamdulillah sihat.xde demam, selsema, batuk..


Just untuk perkongsian dari pengalaman saya.

kalo berminat boleh bagitau saya.. Cadangan set dan soal harga boleh bincang mengikut kemampuan..

019-6020620.
https://permatahatiibu-sayang.blogspot.com/
www.facebook.com/pages/Permata-Hati-Ibu-Sayang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Search