Khamis, 12 Disember 2013

Omega 3,Omega 6,DHA dan EPA sangat digalakkan kepada Wanita Hamil/Mengandung.


Bercakap berkaitan suplemen yang merangsang minda anak cadangan yang terbaik adalah pengambilan asid lemak penting seperti Omega 3,Omega 6,DHA dan EPA dalam kuantiti dan komposisi yang sesuai seawal 3 bulan pertama kehamilan untuk bayi dalam kandungan bijak dan hebat.

Minyak ikan merupakan sumber terbaik asid lemak Omega 3 dan DHA. Ini adalah kerana badan kita tidak dapat menghasilkan asid lemak ini dengan sendiri dan ia hanya boleh diperolehi daripada makanan.

Omega 3 dan DHA dapat membantu perkembangan otak bayi dalam kandungan. Pembentukan  optimum sel-sel otak ini membantu fungsi otak-otak bayi seperti memori,fokus dan membantu pembelajaran setelah dilahirkan.

 Bagi wanita yang sedang hamil saya mencadangkan supaya mengambil OMEGA GUARD SHAKLEE pada Trimester ke II & III untuk perkembangan minda bayi . Ini disebabkan fungsi Omega untuk mencairkan darah so dinasihatkan berhenti pengambilannya 4 minggu sebelum tarikh dijangka bersalin kerana mengelakkan darah lambat berhenti ketika bersalin / pembedahan.

Whatsapp/ sms 011 11233493

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Search