Selasa, 11 September 2012

Keperluan Kalsium OsteMatrix dalam penyusuan

Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia.  Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas.  Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh.

Lebih daripada Sekadar Kalsium
OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.


Kalsium@ Ostematrix : Dalam susuibu, antara komposisi vitamin yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susuibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu. Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua. Sebab itu pengambilan sumber kalsium tidak boleh dipandang ringan sama sekali. Jika perasan ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period) susunya akan merundum...ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkir. Saya sendiri mengalami masalah yang sama. Suplement adalah untuk membekalkan mana-mana yang kurang dalam badan kita disamping memberikan kesihatan yang berpanjangan untuk diri kita dan juga bayi kita kerana susu yang kita berikan kpd anak kita perlu membekalkan khasiat yg mencukupi untuk keperluan tubuhnya.


Dengan kalsium yang mencukupi kita tidak perlu risau , bahawa kalsium badan kita dan bayi sudah mencukupi sepanjang hari dan mencegah penyakit2 yang berkemungkinan akibat dari kekurangan kalsium.. pengalaman saya sepanjang mengambil OsteMatrix badan sentiasa segar walaupun tidor tidak cukup kerana feeding baby 3jam sekali+ bersahur.. dan Masalah sembelit juga sudah dapat diselesaikan kerana ia juga sebagai pelawas..


Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

PM saya jika berminat..

saya adalah pengedar sah Shaklee..
ID: 883550

Kearah Penyusuan Susu Ibu sehingga 2tahun

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Search