Khamis, 25 Julai 2013

TINGKATKAN PELUANG KEHAMILAN DENGAN SET KESUBURAN SHAKLEE

Bila sentuh bab anak bagi yang belum ada zuriat , pasti berkecil hati dan tersinggung. Saya sangat-sangat memahami jiwa dan perasaan suami isteri yang telah berkahwin lama tapi masih belum berpeluang menimang cahaya mata. Mengimbau pengalaman peribadi, saya adalah seorang dari mereka . Saya berkahwin hunjung 2005.Pada  awakl perkahwinan saya telah keguguran sebanyak 2kali dan telah berjumpa doktor pakar O& G  untuk jalani pemeriksaan kesuburan. Alhamdulillah suami memberikan kerjasama yang sangat baik. Kami menjalani rawatan tersebut. Doktor mendapati kami tiada masalah untuk ada anak. Cuma banyakkan doa dan mohon PadaNya.. Saya mula muhasabah diri, dekat diri PadaNya.. merintih, mengadu dan tak henti-henti memohon dan terus memohon.. Saya beristigfar dantak henti-henti  memujiNya..

 Al-Khaaliq: ( الخالق ) Maha Pencipta, iaitu mengadakan seluruh makhluk tanpa asal, juga yang menakdirkan adanya semua itu.
Al-Baari’: ( البارئ ) Maha Pembuat / Maha Perancang / Maha Menjadikan, iaitu mengadakan sesuatu yang bernyawa yang ada asal mulanya.
Al-Mushawwir: ( المصور ) Maha Pembentuk / Maha Menjadikan Rupa Bentuk, memberikan gambaran atau bentuk pada sesuatu yang berbeza dengan lainnya. (Al-Khaaliq adalah mengadakan sesuatu yang belum ada asal mulanya atau yang menakdirkan adanya itu. Al-Baari’ ialah mengeluarkannya dari yang sudah ada asalnya, manakala Al-Mushawwir ialah yang memberinya bentuk yang sesuai dengan keadaan dan keperluannya).

Alhamdulillah penantian selama 5 tahun termakbul. Gembira tidak terkata. Kekuasaan dan KebesaranNya kan.

Bagi yang Nak Zuriat. Telah berusaha macam-macam petua, pemeriksaan kesihatan, jangan putus asa teruskan berusaha dan ikhtiar. Rezeki dari Allah. kita tak tahu yang mana satu ikhtiar kita diperkenankan Allah..Banyakkan Berdoa mohon keampunan dan berikan zuriat kepada kita sebagai penyambung keturunan dan kita tidak berseorangan dimasa hadapan.. Shaklee juga menawarkan set Kesuburan bagi yang nak hamil.. Ikhtiar ambil supplimen seperti yang dicadangkan oleh Dr Hamid Arshad untuk tingkatkan peluang untuk hamil.. 


Vitamin yang ada dalam SET KESUBURAN:

(1) ESP (Protein) 
Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan dan proses pembentukan janin

(2) Vita-Lea (Multivitamin) Multivitamin lengkap untuk keperluan badan.

(3) Vitamin C Membantu proses sintesis hormon seks dan kesuburan

(4) B-Complex - Memberi rasa tenang
*ESP, Vita-Lea, B-Comp & Vit-C adalah vitamin asas yang utama untuk kesihatan badan.

(5) Vitamin E & Selenium -
Terkenal sebagai “vitamin seks”. Menggalakkan pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA). Juga berkhasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita. Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel & duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, suplemen Selenium yang cukup sangat membantu hubungan seksual bagi lelaki.

(6) Zinc 
Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone, mengekalkan kuantiti sperma, dan paras testosterone yang bersesuaian. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid). Secara keseluruhannya, Zink membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. Kekurangan Zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, dan penyakit prostat. Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.

(7) Alfalfa –
Sangat baik diamalkan oleh wanita, membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah).

(8) GLA Complex –
Sangat baik diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur. GLA (Gamma Linolenic Acid) bantu wanita menghasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus). Ia melindungi dan memudahkan sperma berenang ke ovum

Kita ikhtiar Tuhan menentukan.. InsyaAllah dengan izinNya akan dimakbulkan permintaan kita. Jangan sesekali putus berharap. Berdoa, merintih dan merayu padaNya.. Nescaya kita tidak akan rugi.

Hubungi saya :


Hubungi Izad Daud
WhatsApp/Wechat : 01111233493
Call/sms : 0196020620

add Me,  FB: Izad Daud

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Search